2012-04-18

【文匯報2012-04-18】股神巴菲特患癌 致股東信全文

股神巴菲特患癌 致股東信全文


【文匯網訊】據中國網援引英國《金融時報》中文網報道,億萬富翁投資者、「股神」巴菲特日前被診斷出患有前列腺癌,但不會危及生命。

 巴菲特在致股東的信中稱,他已患上一期前列腺癌,將於7月中旬開始接受放射治療。以下為巴菲特致伯克希爾-哈撒韋股東信。

 伯克希爾-哈撒韋股東:

 本信是告知各位我已被診斷患一期前列腺癌症。好消息是醫生告知我的病情遠不危及生命,甚至不會顯著影響身體機能。上週三我接受了診斷,週四做了CAT掃瞄和骨掃瞄,本週三做了核磁共振。這些檢查均未顯示身體其餘部分患癌。

 醫生和我本人決定,從7月中旬開始進行為期兩個月的每日放療。在此期間我的出行將受到限制,但日常工作不會發生變化。

 我感覺良好——彷彿處於正常的良好健康狀態中——我的精力十分充沛。我發現自己患癌,是因為前列腺特異性抗原(PSA)水平近來大超正常水平,活檢似乎得到確認。

 要是病情發生變化,我將立刻通知各位股東。當然,最終那一天將到來,但我相信離那一天還很遠。

 附:巴菲特致伯克希爾-哈撒韋股東信(英文原文)

 FOR IMMEDIATE RELEASE April 17, 2012

 Omaha, NE (BRK.A; BRK.B) –

 To the Shareholders of Berkshire Hathaway:

 This is to let you know that I have been diagnosed with stage I prostate cancer. The good news is that Ive been told by my doctors that my condition is not remotely lifethreatening or even debilitating in any meaningful way. I received my diagnosis last Wednesday. I then had a CAT scan and a bone scan on Thursday, followed by an MRI today. These tests showed no incidence of cancer elsewhere in my body.

 My doctors and I have decided on a two-month treatment of daily radiation to begin in mid-July. This regimen will restrict my travel during that period, but will not otherwise change my daily routine.

 I feel great – as if I were in my normal excellent health – and my energy level is 100 percent. I discovered the cancer because my PSA level (an indicator my doctors had regularly checked for many years) recently jumped beyond its normal elevation and a biopsy seemed warranted.

 I will let shareholders know immediately should my health situation change. Eventually,of course, it will; but I believe that day is a long way off.

 Warren E. Buffett

 —END—

 Contact

 Marc D. Hamburg

 402-346-1400

沒有留言: